Jeg har valgt å skrive om VR-Teknologi, siden det er en av de teknologiene som har kommet i Norge.
Hva er VR-Teknologi?
Vr-Teknologi er en teknologi som gjør for en person å interage med en digital simulert eller gjenskapt virkelig miljø. Den er designet slik at de fleste folk ikke kan skille seg mellom hva som er virkelig og hva som ikke er det.
Fordeler og Ulemper med VR?
Fordeler: Mange ulike disipliner kan bruke VR som en måte å trene elever på uten å sette noen i fare. Dette inkluderer områder som medisin, politi, arkitektur og luftfart. VR hjelper også de som ikke kan forlate huset til å leve et mye fyldigere liv.
Ulemper: Teknologien til en slik opplevelse er fortsatt ny og eksperimentell. Virtuell virkelighet har blitt mye mer vanlig, men utviklere sliter fortsatt med å samhandle med virtuelle miljøer. Ideen om eskapisme er vanlig blant folk som bruker VR-miljøer, og folk lever ofte i en virtuell verden i stedet for å forholde seg til den virkelige. Dette gjelder selv i VR-miljøer av lav kvalitet og ganske vanskelig å navigere som er online nå. Trening i et VR-miljø har ikke de samme konsekvensene som å trene og jobbe i den virkelige verden. Dette betyr at selv om noen er flinke til å simulere oppgaver i et VR-miljø, har de det ikke bra i den virkelige verden.
VR i andre sektorer?
Utviklingen til Vr har ført til andre sektorer til å ta i bruk av Teknologien. Derfor har Eiendomsmegler begynt med å bruke VR Teknologi, som gjør at du tar på VR briller, for å se ny bolig du er interessert i å kjøpe, istendenfor å dra ditt. Så du later som du er der selv, og ser deg rundt og vurderer. Derfor har Nordbuhus lansert VR som kan gjøre for at folk skal ha det lettere i mange situasjoner.

Kilde:
https://e24.no/teknologi/i/qLyL3e/virtual-reality-inntar-boligbransjen-her-er-roger-og-cathrine-paa-visning
https://forskning.no/arkitektur-nmbu-norges-miljo-og-biovitenskapelige-universitet-partner/hva-kan-vi-egentlig-bruke-vr-til/1269973
http://www.datamaskin.biz/Software/animation-software/98192.html
https://www.pwc.no/no/teknologi-omstilling/digitalisering-pa-1-2-3/virtuell-virkelighet.html